W Bajtocji można spotkać wędrownych treserów pcheł. Tresowane pchły uczone są tańca, polegającego na wykonywaniu precyzyjnych skoków w rytm muzyki. Dokładnie wygląda to tak: treser układa na stole w rządku ponumerowane żetony, przy czym żetony nie muszą być ułożone po kolei. Na każdym żetonie, oprócz jego numeru, jest również napisany numer żetonu, na który powinna z niego skoczyć pchła. Następnie treser ustawia po jednej pchle na każdym z żetonów i włącza muzykę. Na początku każdego taktu, każda z pcheł wykonuje skok wprost na żeton, którego numer jest napisany na żetonie, na którym w danej chwili stoi. W trakcie tańca może się zdarzyć, że kilka pcheł znajdzie się na tym samym żetonie i razem wykonują dalsze skoki.
    Załóżmy, że mamy 
 tresowanych pcheł i 
 żetonów.
    Jeśli podamy, jakie liczby znajdują się kolejno na żetonach numer
    
, to jednoznacznie opiszemy układ
    choreograficzny, jaki zaprezentują pchły.
    Jednak może się okazać, że dwa różne zestawy żetonów
    dają ten sam układ, jeśli tylko odpowiednio je ułożymy.
      Powiedzmy, że mamy trzy żetony.
      Jeśli z żetonu nr 1 należy skoczyć na żeton nr 2,
      z żetonu nr 2 na żeton nr 3, a z żetonu nr 3 na żeton nr 1
      (w skrócie: 
),
      to pchły będą tańczyć "w kółko"
      i żadne dwie nigdy się nie spotkają na tym samym żetonie.
      Jest to inny układ tańca, niż np.
      
,
      gdzie już po dwóch taktach wszystkie trzy pchły spotkają się
      na żetonie nr 3 i dalej będą razem skakać w miejscu.
      Natomiast układy
      
 oraz
      
 są takie same -
      wystarczy ułożyć żetony na stole w rzędzie,
      w pierwszym przypadku w kolejności od lewej do prawej,
      a w drugim od prawej do lewej, a pchły odtańczą ten sam taniec.
Gawiedź bardzo się niecierpliwi, gdy pchły tańczą według tego samego układu więcej niż raz. Dlatego potrzebny jest program, który:
      W pierwszym wierszu pliku tekstowego standardowego wejścia znajduje się
      jedna liczba całkowita 
 równa liczbie przypadków testowych,
      
.
      Kolejne 
 wiersze standardowego wejścia opisują kolejne przypadki
      testowe -
      każdy przypadek zajmuje trzy kolejne wiersze pliku.
      Pierwszy z nich zawiera jedną liczbę całkowitą 
,
      równą liczbie żetonów.
      Każdy z dwóch następnych wierszy zawiera opis zestawu 
 żetonów
      w postaci ciągu 
 liczb całkowitych z przedziału 
,
      pooddzielanych pojedynczymi odstępami;
      
-ty wyraz ciągu oznacza numer żetonu, na który mają skakać pchły
      z żetonu nr 
.
Dla każdego z przypadków testowych ze standardowego wejścia należy wypisać na standardowe wyjście dokładnie jeden wiersz, zawierający dokładnie jedną literę:
Dla danych wejściowych:
2 3 2 3 1 2 3 3 4 2 3 2 4 1 3 2 3
poprawną odpowiedzią jest:
N T
Autor zadania: Marcin Sawicki.
In the event of technical difficulties with Szkopuł, please contact us via email at [email protected].
If you would like to talk about tasks, solutions or technical problems, please visit our Discord servers. They are moderated by the community, but members of the support team are also active there.